İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ KOORDİNATÖR
16 Eylül 2022

İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ KOORDİNATÖR
1- 11.05.2000 Resmî Gazete Sayısı: 24046 Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliğinde belirtilen İl Ambulans Servisi Başhekim Yardımcısının görevlerini yapmak. 
2- 07.12.2006 Resmî Gazete Sayısı: 26369 Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları İle Ambulans Hizmetleri Yönetmeliğinde belirtilen İl Ambulans Servisi Başhekim Yardımcısının görevleri yapmak. 
3- 24.01.2005 tarih 872 Sayılı İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesinde belirtilen İl Ambulans Servisi Başhekim Yardımcısının görevler.
4- İl Ambulans Servisi KKM Başhekimliğinin işleyişini sağlar.
5- Başhekimlik İdari Birimleri, KKM ve İstasyonların tıbbi, idari, teknik, tüm çalışanları ve çalışmalarından sorumludur.
6- Hizmetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesi amacıyla personelin, eğitim durumlarını göz önünde bulundurarak mevzuata en uygun şekilde istihdam edilmesini sağlamak. 
7- Sistemdeki araçların en uygun ve işlevsel şekilde kullanımını sağlamak. 
8- KKM ve İstasyonların 24 saat kesintisiz çalışmasını sağlamak amacıyla günlük çalışma düzeni, nöbet listeleri ve görevli personelin denetlenmesini sağlamak. 
9- Olağan dışı ve afet durumlarında ulusal, bölgesel, il ve ilçe düzeyinde afet, ODD ve kriz eylem planları doğrultusunda ihtiyaç duyulan yerlerde KKM ve İstasyon hizmetlerini sunabilmek personel, araç-gereç ve tıbbi malzemenin belirlenmesi amacıyla ODD planı hazırlık çalışmalarında Acil Sağlık Hizmetleri Birimi, Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi ile koordineli olarak çalışmak. 
10- Hizmetle ilgili kayıtların tutulmasını ve tutulan kayıtlar üzerinden hizmet istatistiklerinin çıkartılıp üst yönetime sunulmak üzere raporlamaların yapılmasını ve gönderilmesini sağlamak. 
11- Sistemin kesintisiz işlerliğini sağlayacak bilgi işlem ve veri iletim sistemlerinin hazırlığını yapıp işletilmesini sağlamak. 
12- Acil Sağlık Hizmetleri Başkanlığı’na gerektiğinde; araştırma ve geliştirme çalışmalarında araç-gereç ve personel desteği sağlamak. 
13- Acil Sağlık hizmetinin etkin ve verimli yürütülmesi amacıyla gerektiğinde Sağlık Müdürlüğü ilgili birimleri ile bilgi, teknoloji, malzeme, araç-gereç temini konularında koordinasyon ve işbirliği sağlamak. 
14- Hizmet sunumu sırasında hizmete katılan kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlamak. 
15- Ambulanslar ile ambulansta kullanılan tıbbi ve teknik donanım sürekli hizmete hazır halde bulundurulmasını sağlayarak, ambulans içinde hizmete uygun ve yeterli malzeme olup olmadığının tespiti ve teminini sağlamak. 
16- Tüm personelinin düzenlenen hizmet içi eğitim programlarına ve tatbikatlara katılımını sağlamak. 
17- 112 Ambulans Hizmetlerinin tanıtım, okullardan başlayarak toplumun doğru bilgilendirilmesi, ilgili kurum ve kuruluşlar ile medya kuruluşlarının yapılan hizmetler hakkında bilgilendirilmesi konularında Sağlık Müdürlüğünün ilgili birimleri ile koordineli olarak çalışmak. 
18- Ambulansların teknik sorunlarının ortaya çıkması halinde hizmetin aksamadan sürdürülebilmesi için gerekli tedbirleri alır ve teknik sorunların çözümü için ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan talepte bulunarak arıza ve eksikliğin derhal giderilmesini sağlamak. 
19- Ambulansların zorunlu trafik sigortalarının yapılıp yapılmadığını denetler, sigortaların zamanında yenilenmesini sağlamak. 
20- Ambulansların periyodik temizlik, bakım ve kontrollerinin yaptırılmasını sağlamak. 
21- Temin edilen, tıbbi ve teknik demirbaş ve sarf malzemelerin depolanma, kayıt ve dağıtımlarının yapılmasını sağlamak. 
22- Hizmet sunumunda hasta ve yaralılar için gelişen teknolojik yeniliklere göre ihtiyaç duyulan malzeme ve tıbbi donanımı belirler, merkez ve istasyonların ihtiyaç bildirdiği demirbaş ve sarf malzemelerinin alınması konusunda gerekli değerlendirmeyi yapar, temini konusunda teklifte bulunmak. 
23- Ambulansların akaryakıt dağıtımları ve harcamalarını denetlemekten sorumludur. Bu amaçla; İstasyonlarda görev yapmakta olan ambulansların aylık akaryakıt ihtiyaçlarının saptanmasını sağlamak. 
24- Haberleşme ile ilgili tüm cihazların ihtiyacı karşılayacak sayıda olmasını özellikle telefon hatları ile gelen acil çağrıların merkeze sorunsuz olarak iletilmesini sağlar, sağlatır. Bakanlığın belirlediği frekanslar üzerinden merkez ve istasyonların, her türlü haberleşme cihazı ile ilgili kurum kuruluşların (Valilik Kriz Merkezi, Sağlık Müdürlüğü, İtfaiye, Emniyet, Sivil Savunma, Jandarma ve Özel Ambulans Servislerinin) haberleşmesini sağlamak.
25- Afet durumunda da bu hizmetleri sunabilecek alt yapıyı hazır bulundurur. Bu amaçla gerekli her türlü malzemenin alımının sağlanması, bakım, onarım ve periyodik kontrollerinin yapılmasını sağlamak. 
26- İl Ambulans Servisi tarafından verilen hizmetlerin mevcut yasa ve yönetmeliklere göre uygulanması ve geliştirilmesi için İl Sağlık Müdürlüğü adına yapılan planlama, koordinasyon, denetleme ve eğitim faaliyetleri ile olağan dışı durum ve afet organizasyonuna destek verir, uygulanmasını sağlamak. 
27- Düzenlenen toplantı ve çalışmalara katılmak. 
28- Başhekim tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.